تاریخ شروع ماه محرم

محرم سال ۹۹ چه روزی شروع میشود

محرم امسال چه تاریخی است

تاریخ آغاز ماه محرم امسال

  

آیا می دانید ماه محرم در تقویم ایران چه روزی است؟ در این نوشته، اطلاعات کاملی در مورد تاریخ دقیق شروع ماه محرم در سال ۹۹ (تاریخ شمسی، قمری و میلادی)، حوادث ماه محرم و… را برای تان گردآوری کرده ایم.

شروع ماه محرم در ایران

ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جملهٔ ماه‌های حرام است. نام این ماه پیش از اسلام در دوران جاهلیت مؤتمر (در عربی: مُؤْتَمِر یا المُؤْتَمِر) بوده‌است و در زمان جاهلیت محرم (در عربی :المُحَرَّم) نامی بوده که به ماه صفرگفته می‌شد. محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود. این ماه برای شیعیان بسیار مقدس می‌باشد؛ آن‌ها برای گرامی داشتن این ماه برای آقا حسین علیه السلام گریه کرده و سینه زنی و هیئت می‌گیرند و کسانی که به هیئت بروند را غذا می‌دهند زیرا این کارها پس از مرگ به آن‌ها نفع می‌رساند و گناهان آن‌ها آمرزیده می‌شود.

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان بیان شده‌است. محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در قتل حسین بن علی است.

شروع ماه محرم در سال 99 چه تاریخی دارد؟

شروع ماه محرم در ایران تاریخ ثابتی ندارد. به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه محرم تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است.


تاریخ دقیق شروع ماه محرم سال 1399 در تقویم شمسی:

جمعه، 31 مرداد 1399
1399/05/31


تاریخ دقیق شروع ماه محرم سال 1399 در تقویم قمری 1442:

1 محرم 1442
1442/01/01


تاریخ دقیق شروع ماه محرم سال 1399 در تقویم میلادی 2020:

Friday, 21 August 2020
2020/08/21


چرا تاریخ شروع ماه محرم هر سال تغییر می کند؟

شروع ماه محرم در ایران تاریخ ثابتی ندارد. به علت قمری بودن این ماه، در ایران شروع ماه محرم تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این ماه در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

این اتفاق به این خاطر می افتد که تعداد روز های ماه قمری 354 روز است و تعداد روز های شمسی 365 روز که در سال کبیسه به 366 روز نیز تغییر پیدا می کند. از این رو روز های ماه قمری با روز های ماه شمسی و میلادی کاملا متفاوت است و در هر سال 11 روز و یا بیشتر تغییر پیدا می کند و به موجب همین تغییرات 1 محرم یعنی شروع ماه محرم در هر سال شمسی و میلادی یک روز متفاوت را نشان می دهد.

 

منبع: تقویم آلامتو